Sunday, October 2, 2011

جان عباس لسانی در معرض خطر جدی قرار دارد

براساس اخبار دریافت شده، عباس لسانی فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان؛ برای دومین بارطی مدت بازداشتش، در ساعت 11 صبح روز گذشته 26 آگوست، تنها به مدت 2 دقیقه قادر به مکالمه تلفنی با همسرش از بازداشتگاه وزارت اطلاعات در اردبیل شده است.  بر اساس این خبر عباس لسانی در حالی که صدایش بسیار رنجور به گوش می امده، به همسرش رقیه علیزاده اطلاع داده که به اعتصاب غذای خود پایان داده است.
اما انچه که سبب نگرانی شدید خانواده وی شده، بیان سریع و صریح این جملات از سوی اقای لسانی در حین مکالمه بسیار کوتاه تلفنی است:" تاکید می کنم که اگر اتفاقی برایم بیفتد ناشی از اعتصاب غذا نبوده است." خانواده اقای لسانی می گویند که صدای وی بعد از بیان این جملات قطع شده است.  لازم به ذکر است که عباس لسانی همزمان با آغاز اعتراضات مردمی به وضعیت وخیم دریاچه اورمیه، برای چندمین بار بازداشت شده و از سه هفته پیش مجددا در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در اردبیل زندانی شده است.
وی 2 هفته اول از بازداشتش را در اعتصاب غذا بسر برد که به نظر می رسد در پی اصرار شدید فعالین حرکت ملی آذربایجان اقدام به شکستن آن نموده است. در این میان گفتگوی تلفنی روز گذشته عباس لسانی با خانواده اش، نگرانیهای عمیقی را در رابطه با احتمال شکنجه و حتی امنیت جانی وی مطرح کرده است.

No comments:

Post a Comment